Hír
2022. July 22.

Fogyasszunk sok főtt kukoricát

A nyár egyik kedvenc csemegéje a főtt kukorica, nem véletlen, hogy a nyaralóhelyeken a lángos és a palacsinta mellett az egyik leggyakrabban kínált harapnivaló.

A háziasszonyok között megoszlanak a vélemények arról, hogyan kell megfőzni a csemegekukoricát. A legtöbben egy kis sót tesznek a forrásban lévő vízbe, mások egy kiskanál cukrot adnak hozzá, de akadnak olyanok is, akik arra esküsznek, hogy egy kis vajat kell a csövek mellé tenni a főzővízbe.

Ha az elkészítés módjában eltérőek is a vélemények, az vitathatatlan, hogy a nyaralások kedvenc csemegéjének fogyasztása egészséges a szervezet számára. A kukoricának magas a magnézium-, foszfor- és mangán tartalma, de olyan fontos vitaminok is megtalálhatóak benne természetes formában, mint a C-, E- és D-vitamin.

A kukorica rosttartalma az emésztést könnyíti, míg a benne lévő folsavnak köszönhetően energiával tölti fel a szervezetet. A narancssárga színezetű zöldségek és gyümölcsök emellett tartalmaznak beta-cryptoxanthin vegyületet, ami segít a tüdőrák kialakulásának megakadályozásában.

Ha mindehhez hozzávesszük a közismert tényt, hogy a csemegekukorica főként telítetlen zsírsavakat tartalmaz és csökkenti a koleszterinszintet, nem is találunk érveket az ellen, hogy miért fogyasszunk sokat belőle a szezonban.

Forrás: Sokszínű Vidék


Elérhetőségeink
  • Oroszlányi Közös Önkormányzati Hivatal
    Oroszlány, Rákóczi Ferenc út 78.
    +36 (34) 361-444
    hivatal@oroszlany.hu
  • A honlap tartalmáért felelős vezető:
    Lazók Zoltán
    Oroszlány Város polgármestere
Népszerű cikkek