Hír
2020. November 13.

Gyümölcscukorból sem mindegy, mennyit fogyasztunk

Bár a gyümölcscukrot a cukorbetegek is fogyaszthatják, nem árt tudni, melyik gyümölcs mennyit tartalmaz.

Fogyasszunk sok zöldséget és gyümölcsöt, szól a tanács, és ez így is van jól. Nem árt azonban azzal is tisztában lennünk, hogy egyes gyümölcsök cukortartalma magas, s bár a gyümölcscukor minden bizonnyal ártalmatlanabb, mint a finomított, feldolgozott cukor, azért így sem árt figyelnünk arra, mennyit fogyasztunk belőle.

Bármilyen cukor, még a természetes fajta is, befolyásolhatja a szervezet inzulinszintjét és potenciálisan súlygyarapodáshoz és cukorbetegséghez vezethet, ha nem ellenőrizzük.

Mivel a gyümölcsök héjába nincs beleütve, hogy mennyi a cukortartalmuk, segítségül összeszedtünk 5 nagyon magas és 5 nagyon alacsony cukortartalmút a kínálatból.

Magas cukortartalmú gyümölcs a cseresznye, a füge, a licsi, a mangó és a szőlő. Alacsony cukortartalma van az avokádónak, az áfonyának, a málnának, a szamócának és a szedernek.

Forrás: Sokszínű Vidék


Elérhetőségeink

  • Oroszlányi Közös Önkormányzati Hivatal
    Oroszlány, Rákóczi Ferenc út 78.
    +36 (34) 361-444
    hivatal@oroszlany.hu
  • A honlap tartalmáért felelős vezető:
    Lazók Zoltán
    Oroszlány Város polgármestere

Népszerű cikkek