Egész szezonos kupasorozatot írt ki a 2016-os évre az autósport szövetség, mely 4 futamból állt, és célja az olyan old timer autók népszerűsítése volt, amelyek fő ismérve, hogy 1990. előtt gyártották őket.

E sorozat záróversenyére került sor hétvégén, az I. International Budapest-Tata Rallye Historicra. A menet szombaton indult Budapestről, a versenyzők Tatán töltötték az éjszakát, majd vasárnap délben a záróetap Oroszlányt is érintette, ahol a városháza mögötti parkolóban tekinthették meg a 24 gépet az autók szerelmesei.

Elsőként egy Lada gördült be, majd sorra érkeztek a 26 évnél idősebb gyártmányok. A Mini Morris, Porsche, Mercedes mellett persze a szocialista csodák is jelen voltak, így a több évtizedes Skodák, Trabantok és Ladák.

A regularity kategóriát leginkább átlagtartó futamnak lehetne hívni magyarul. Lényege, hogy a versenyzők az itinerben megadott pontos átlagsebességhez tartsák magukat a kijelölt szakaszok teljes hosszán. A rangsor a tökéletes sebességtartástól való eltérésért kapott hibapontok alapján alakul ki. A verseny teljes útvonalán a KRESZ szabályai érvényesek, és a mért szakaszokon az átlagsebességek sehol nem haladják meg az 50 km/h átlagot – olvasható a versenyszabályzatban.

2016. október 17., 07:47