Miért csúszott a beruházás? Miért is kerül többe? Hol a növényzet? – ilyen és ehhez hasonló kérdések sora jelenik meg a legnagyobb közösségi portál kommentjei között, miközben persze a város lakóinak többsége elismerően nyilatkozik a posta mögötti terület rehabilitációjáról.

A projekt műszaki átadására csütörtökön került sor, s csak apró hibákat kell javítaniuk a kivitelezőknek – tájékoztatott Németh Gábor alpolgármester, aki a háttéreseményeket is feltárta nyilatkozatában.

- Mind az előzetes koncepció készítés időszakában, mind a tervezés és közműegyeztetés során folyamatos volt a kapcsolat és az egyeztetés az E.On-nal, az energetikai szolgáltatóval, amit az is bizonyít, hogy kiadta a tervek alapján a munkához a hozzájárulást, sőt saját belső tervzsűrije is rendben találta azokat. A startot követően derült ki a cég számára, hogy a teljes területen 50-60 éves elavult, nem üzembiztos és javíthatatlan vezetékek vannak, amiket ki kellene cserélni.

Ezt azonban előre nem tervezték, és nem álltak rendelkezésükre a szükséges források sem. Bonyolította a helyzetet, hogy nem voltak a valós állapotnak megfelelő E.On-os közműtérképek, nem tudták hol, milyen kábeleik mennek. Mérőautót kellett hozniuk, hogy utólagosan mérjék be, merre megy a saját hálózatuk. Az egész Dunántúlon egyébként egy ilyen autójuk van, s amikor az ideért, kiderült: a vezetékeik nem az előírás szerinti helyen és mélységekben mentek. Ezek így akadályozták a többi közmű kiépítését, a trafó átépítéséhez, illetve kiváltásához pedig már előzetesen se járultak hozzá.

A teljes villamos hálózat káosz miatt gyakorlatilag a földmunka közműépítést gépek helyett kézzel kellett elvégezni – mondta az alpolgármester, aki tovább sorolta a problémákat: több megoldási javaslattal kerestük az E.On-t, de hetekig el se kezdett tárgyalni velünk a vezetés. Végül az a műszaki és pénzügyi javaslat született, amiben a költségviselő volt főleg a város de az E.On is beszállt.

A téma többször megjárta a pénzügyi és városfejlesztési bizottságot, így a folyamat és a döntések időigénye két hónapot elvitt, aztán ősz végén, télen sárban, hóban újraindult a munka.

Végül a villamoshálózat a lakóépületek és boltok bekötésének teljes megújulása miatt többlet műszaki tartalommal készült el, a csúszás pedig 4,5 hónap lett – fogalmazott Németh Gábor a mintegy 200 milliós önerős beruházás kevesek által ismert hátteréről.

A posta mögötti terület komplex rehabilitációja során megújultak az utak, parkolók, járdák, a közvilágítás és a csapadékvíz elvezetés, új utcabútorok, játszóeszközök kerültek ki, és időjárástól függően még alakulnak a zöldfelületek.

2016. május 14., 16:29