Évtizedünkben a kétkerekű járműveken belül jól megfigyelhető a legalább részben elektromos meghajtású kerékpárok elterjedése. Az elérhető adatok szerint az Európai Unióban évente meghaladja a 1,2 milliót az értékesített új elektromos kerékpárok száma.

Az elektromos kerékpároknak több fajtájuk ismert, de közülük a legnagyobb népszerűségnek (különösen az idősek körében) az úgynevezett pedelec-ek örvendenek, mintegy 90%-os részesedéssel. A pedelec – mint klasszikus elektromos kerékpár – pedállal is rendelkezik, és a jármű elektromos rásegítése legfeljebb 25 km/h sebességhatárig működik (az elektromotor teljesítményének maximuma a pedelec esetében max. 250 watt). A szintén pedállal és/vagy elektromos meghajtással közlekedő, nagyobb teljesítményű e-bike-ok már jóval gyorsabbak, elektromos támogatásuk akár 45 km/h sebesség elérésére is alkalmas.

Az említetteken túl olyan elektromos kétkerekűek is ismertek, melyek kizárólag elektromos meghajtással üzemelnek, és az előzőeknél is nagyobb sebesség elérésére is képesek (utóbbi két járműtípus a teljesítménye, sebessége miatt már nem minősül kerékpárnak.)

Az elektromos kerékpárok elterjedésének sajnálatos módon árnyoldala is van, mégpedig a kapcsolódó személysérüléses közúti balesetek növekvő száma, ezért különösen hasznos, hogy aki először ül elektromos kerékpárra, már rendelkezzen valamilyen gyakorlattal a hagyományos kerékpározás terén is.

-Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság Sajtó-

2017. augusztus 09., 12:56